KOMUNIKAT INFORMACYJNY - NOWY TERMIN KONGRESU
Szanowni Państwo,
W poprzednim roku szkolnym spotykaliśmy się z Państwem podczas kilku Kongresów Innowacyjnych Nauczycieli Matematyki.
Byliśmy w Opolu, Poznaniu, Szczecinie, mieliśmy być również w Krakowie... Niestety Małopolski Kongres, który miał się
odbyć 16 marca właśnie w Krakowie, musieliśmy przesunąć. Cały czas mieliśmy nadzieję spotkać się z Państwem osobiście,
ale sytuacja ostatecznie nas skłoniła do organizacji KONGRESU ON-LINE Dzięki temu Kongres Mało…polski stał się Kongresem
Ogólno...polskim, a do udziału w nim zapraszamy wszystkich nauczycieli, nie tylko z Małopolski.
Oczywiście wszystkie osoby zapisane na Małopolski Kongres są nadal uczestnikami i nie ma konieczności, by rejestrowali się Państwo ponownie.
Biorąc pod uwagę obecną sytuację podjęliśmy decyzję o organizacji Ogólnopolskiego Kongresu Innowacyjnych Nauczycieli Matematyki w terminie 7 listopada (sobota) w formie on-line.
Jako termin Kongresu została wybrana sobota z uwagi na to, by większość nauczycieli mogła wziąć w nim udział niezależnie od sytuacji w Państwa szkołach. Zachęcamy do uczestnictwa w Kongresie na żywo, ale jeśli nie będą mieć Państwo takiej możliwości, to otrzymają Państwo dostęp do nagrań.
Podczas Kongresu będziemy korzystać z aplikacji ClickMeeting. W ostatnim tygodniu przed wydarzeniem otrzymają Państwo od nas specjalny link i indywidualny TOKEN czyli kod dostępu do wydarzenia
W dniu 5.11 (czwartek) o godz. 20.30 planujemy próbę łączności ze wszystkimi uczestnikami, by mieć pewność, że wszystko dobrze zadziała w sobotę. Zachęcamy do dołączenia.
W tym momencie prowadzimy również wysyłkę pakietów konferencyjnych z materiałami i upominkami. Przesyłki zostaną nadane na adresy Państwa szkół. Gdyby ktoś z Państwa zmienił w tym roku szkolnym swoje miejsce pracy, to poprosimy o kontakt pod adresem elitmat@elitmat.pl z podaniem aktualnego adresu szkoły.
Dziękujemy i życzymy Państwu wielu sił i mimo wszystko owocnego roku szkolnego. Wszystkiego dobrego i do zobaczenia wkrótce!
Organizatorzy:
Firma Edukacyjno-Wydawnicza ELITMAT
Wydawnictwo NOWIK
Oficyna Edukacyjna Krzysztof Pazdro
Jeśli chcesz jeszcze skuteczniej uczyć matematyki i poznać nowe dydaktyczne i metodyczne "patenty" na lekcję, w tym również na lekcje on-line
Jeśli chcesz, by Twoje lekcje były dla uczniów edukacyjną przygodą
Jeśli chcesz lepiej komunikować się z uczniami z pokolenia Z i skuteczniej ich motywować
Jeśli chcesz być mistrzem relacji z Twoimi uczniami, którzy dzięki temu będą dawać z siebie jeszcze więcej
Jeśli chcesz, by Twoi uczniowie uczyli się efektywniej i na dłużej zapamiętywali poznane treści
Celem Kongresu jest poruszenie ważnych problemów dotyczących nauczania matematyki we współczesnym, bardzo dynamicznie zmieniającym się świecie oraz odpowiedź na pytanie jak matematyki uczyć lepiej i skuteczniej, również z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, ale nie zatracając tego, co najważniejsze, czyli relacji z uczniem.
Do udziału w Kongresie zapraszamy nauczycieli matematyki ze wszystkich etapów edukacyjnych, jak i pozostałe osoby nie uczące w szkołach.
Wszyscy uczestnicy otrzymają pisemne zaświadczenia o udziale w Kongresie.
Firma Edukacyjno-Wydawnicza
Elitmat
W czasie kongresu zostaną zaprezentowane wybrane produkty z asortymentu następujących wydawnictw. Będzie również możliwość porozmawiania ONLINE na temat produktów
w specjalnie przygotowanych pokojach webinarowych. W sklepie na żywo może być maksymalnie 25 osób w jednym czasie
(jeżeli nie możesz dołączyć do pokoju, spróbuj ponownie za chwilę). Żeby porozmawiać na żywo, zachęcamy do włączenia kamery oraz mikrofonu.
Porozmawiać na temat produktów będzie można
07.11.2020
od 09:15
do 15:45
Firma Edukacyjno – Wydawnicza ELITMAT, Jak zdać maturę z matematyki
Miesięcznik Astronomia
Oficyna Edukacyjna * Krzysztof Pazdro
Wydawnictwo Nowik
Naszą pasją jest matematyka!
Dariusz Kulma
Nauczyciel matematyki, ale również, a może przede wszystkim pasjonat nauczania. Od początku swojej pracy kieruje się zasadą, że bycie nauczycielem to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale przede wszystkim całokształt działań wychowawczych, nie jest ważne czego uczysz, ale jak uczysz. To podejście od wielu lat przekłada się na wiele inicjatyw podejmowanych przez niego w zakresie edukacji, za które był wielokrotnie nagradzany, w tym w szczególności tytułem Nauczyciela Roku 2008 w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez „Głos Nauczycielski” pod patronatem MEN. Jest także autorem zbiorów zadań „Kwadratolandia” oraz serii książek dla maturzystów „Jak zdać maturę z matematyki”.
więcej
Tomasz Szwed
Nauczyciel i badacz edukacyjny. Uczy matematyki w liceum mistrzostwa sportowego w Raciborzu. Współautor próbnych arkuszy maturalnych oraz redaktor matematyki OE. K. Pazdro. Od ponad dwudziestu lat jest członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki.
więcej
Joanna Świercz
Certyfikowana trenerka, nauczycielka matematyki w szkole podstawowej, konsultantka ds. nauczycieli matematyki Miejskiego Centrum Wspomagania Edukacji w Opolu, członkini Prezydium Zarządu Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, członkini grupy Superbelfrzy RP. Autorka ośmiu publikacji książkowych dotyczących m.in. stosowania metod aktywizujących na lekcjach matematyki. Prowadzi bloga www.matmainaczej.pl i fanpage o tej samej nazwie.
więcej
Robert Baca
Absolwent Uniwersytetu Przyrodniczo Humanistycznego w Siedlcach na kierunku matematyka i specjalnościach: finansowa i nauczycielska. Nauczyciel mianowany w Niepublicznej Szkole Podstawowej nr 61 Pro Futuro w Warszawie. Laureat nagrody „Kreatywny nauczyciel, pedagog, wychowawca”. Prelegent na konferencjach i kongresach ogólnopolskich dla nauczycieli matematyki. Prowadzący szkolenia z metodyki nauczania matematyki oraz z wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu dla MSCD, ODN i SNM. Redaktor prowadzący czasopismo „Matematyka dla nauczycieli” i autor artykułów.
Jako nauczyciel na pierwszym miejscu stawiam ucznia i jego potrzeby. Dostrzegam trudności i pomagam w ich pokonaniu. Współpracuję z rodzicami z celu szukania najlepszych rozwiązań dla moich uczniów. Pracuję projektowo, innowacyjnie oraz z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Szukam ciekawych i interesujących rozwiązań w nauczaniu matematyki.
Prywatnie szczęśliwy mąż oraz ojciec dwójki cudownych dzieci – Nikosia i Aurelii. Interesuję się mechaniką, motoryzacją, techniką oraz ogrodnictwem. Kocham jazdę motorem. Lubi spędzać czas na świeżym powietrzu - pracę w ogrodzie i spacery.
więcej
Zdzisław Pogoda
Starszy wykładowca w Instytucie Matematyki UJ i profesor uczelni w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nowym Sączu.
Interesuje się geometrią różniczkową i jej zastosowaniami, szczególnie w kosmologii, oraz historią matematyki – tu koncentruje się na
badaniach historii krakowskiego ośrodka matematycznego i historii problemów klasyfikacji w topologii. Autor lub współautor około stu pięćdziesięciu
artykułów o charakterze naukowym i popularnonaukowym (te ostanie głównie z Krzysztofem Ciesielskim), a także 5 książek oraz trzech podręczników.
Za działalność popularyzatorską nagrodzony między innymi Wielką Nagrodą Polskiego Towarzystwa Matematycznego im. Samuela Dicksteina (1995) oraz
Nagrodą Rektora UJ im. Hugona Kołłątaja (2006 wspólnie z K. Ciesielskim).
Prywatnie lubi wędrować po górach i jeździć na rolkach (łyżwach) , interesuje się minerałami oraz zbiera obrazy holograficzne.
więcej
Kongres odbędzie się w formie transmisji na żywo na platformie ClickMeeting, z możliwością obejrzenia go w późniejszym terminie. W celu dołączenia do transmisji należ otworzć link znajdujący się poniżej. Następnie podać IMIĘ, EMAIL (podany podczas rejestracji na kongres) oraz TOKEN otrzymany w wiadomości email.
W przypadku problemów z dołączeniem, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerami 51-77777-51, 789-323-431 lub poprzes wysłanie wiadomości na adres elitmat@elitmat.pl
"Nie ma dobrej lekcji bez…"
Prowadzi DARIUSZ KULMA
(Firma Edukacyjno – Wydawnicza ELITMAT, Jak zdać maturę z matematyki).
Ilu nauczycieli, tyle może być odpowiedzi na to pytanie. Zastanowimy się więc wspólnie, co jest ważne w nauczaniu, zwłaszcza teraz, gdy pracujemy zdalnie. Skuteczne nauczanie matematyki wymaga od nas nauczycieli coraz szerszego spojrzenia – pracy nad atmosferą, relacjami, sztuką motywowania i zmieniania nawyków uczniów. Jakie elementy lekcji, również tej on-line, są uniwersalne, a jakie trzeba wprowadzić, by uczyć skutecznie? Jest wiele aspektów, które w odniesieniu do pokolenia naszych uczniów, wpływają na skuteczność nauki i mogą sprawić, że nasze lekcje staną się efektywniejsze i lepiej zapamiętywane. Postaram się również podzielić swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami z okresu nauczania zdalnego oraz pokazać, co nasi uczniowie doceniają w tego rodzaju formie nauki.
"O poczuciu humoru, uśmiechu i dowcipie w pracy z uczniami."
Prowadzi TOMASZ SZWED
Wykład poświęcony zagadnieniom wymienionym w temacie. Okraszony różnymi anegdotkami, sucharami i żartami matematycznymi. Zastanowimy się nad sprawczością poczucia humoru i jego wpływu na osiągnięcia uczniów. Będzie zabawnie i jednocześnie poważnie.
"Metody aktywizujące na lekcjach matematyki"
Prowadzi JOANNA ŚWIERCZ
Jak uczyć matematyki we współczesnej szkole podstawowej? Przeładowana podstawa programowa, liczne klasy, konieczność dostosowania wymagań do indywidulanych potrzeb uczniów, cyfrowi uczniowie, roszczeniowi rodzice i jak w tym wszystkim nie zwariować. Czy da się funkcjonować w takiej rzeczywistości na lekcjach matematyki? Czy nauczanie matematyki może jeszcze dawać radość uczniom, a nauczycielowi satysfakcję? Podczas spotkania postaram się przekonać słuchaczy, że bycie nauczycielem matematyki brzmi dumnie. Pokażę również kilka sposobów na przełamanie rutyny lekcyjnej, ciekawych metod aktywizujących, które stosuję na lekcjach matematyki.
"Działania pisemne inaczej niż tradycyjnie."
Prowadzi ROBERT BACA
Od 5 lat z powodzeniem pozbyłem się mnożenia i dzielenia pisemnego w słupku. Moi absolwenci, którzy jako pierwsi zrezygnowali ze słupków są już w bardzo dobrych liceach w Warszawie i nadal korzystają z tabelek, szczególnie przy wyrażeniach algebraicznych i wyrażeniach wymiernych. W klasie czwartej uczniowie z powodzeniem i radością dzielą i mnożą duże liczby, a starsze klasy uwielbiają wyrażenia algebraiczne. Wszystko to dzięki ujednoliconemu systemowi, który działa od najmłodszych do najstarszych klas szkoły podstawowej. Podczas wykładu zaprezentuję działanie mojego systemu krok po kroku.
"O korzeniach Polskiej Szkoły Matematycznej"
Prowadzi ZDZISŁAW POGODA
Polska Szkoła Matematyczna była zjawiskiem niezwykłym i, jak wielu uważa, zaskakującym. W zrujnowanym przez wojnę i zaborców odradzającym się kraju, praktycznie bez większych tradycji matematycznych, nagle objawiło się wiele talentów, powstały silne ośrodki nieustępujące tym renomowanym na świecie. Jak to było możliwe? Czy był to czysty przypadek? Gdzie doszukiwać się źródeł przyszłych sukcesów? Może warto wspominać o tych sprawach przy okazji nauczania matematyki, żeby pokazać, że to konkretni ludzie tworzyli matematykę, a Polacy mieli w tym istotny udział. Może historia matematyki także okaże się magistra vitae.
Szczegółowy program podamy już wkrótce
Od 9:15 - Rozpoczęcie transmisji online
Od 9.15 dostępne również będą internetowe stoiska wydawnictw: Oficyny Edukacyjnej Krzysztof Pazdro, Wydawnictwa Nowik, Wydawnictwa ELITMAT (Matematyka innego Wymiaru, Jak zdać maturę z matematyki) oraz wydawcy miesięcznika Astronomia, gdzie będzie można porozmawiać na żywo o dostępnej ofercie.
9:45 - Rozpoczęcie Kongresu
10:00 - Wykład "Nie ma dobrej lekcji bez…"
Prowadzi DARIUSZ KULMA
(Firma Edukacyjno – Wydawnicza ELITMAT, Jak zdać maturę z matematyki).
Ilu nauczycieli, tyle może być odpowiedzi na to pytanie. Zastanowimy się więc wspólnie, co jest ważne w nauczaniu, zwłaszcza teraz, gdy pracujemy zdalnie. Skuteczne nauczanie matematyki wymaga od nas nauczycieli coraz szerszego spojrzenia – pracy nad atmosferą, relacjami, sztuką motywowania i zmieniania nawyków uczniów. Jakie elementy lekcji, również tej on-line, są uniwersalne, a jakie trzeba wprowadzić, by uczyć skutecznie? Jest wiele aspektów, które w odniesieniu do pokolenia naszych uczniów, wpływają na skuteczność nauki i mogą sprawić, że nasze lekcje staną się efektywniejsze i lepiej zapamiętywane. Postaram się również podzielić swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami z okresu nauczania zdalnego oraz pokazać, co nasi uczniowie doceniają w tego rodzaju formie nauki.
10:45 - Prezentacja wydawnictwa Elitmat - nowości, oferta, rabaty, plany
10:55 - przerwa
11:10 - Wykład "Metody aktywizujące na lekcjach matematyki."
Prowadzi JOANNA ŚWIERCZ
Jak uczyć matematyki we współczesnej szkole podstawowej? Przeładowana podstawa programowa, liczne klasy, konieczność dostosowania wymagań do indywidulanych potrzeb uczniów, cyfrowi uczniowie, roszczeniowi rodzice i jak w tym wszystkim nie zwariować. Czy da się funkcjonować w takiej rzeczywistości na lekcjach matematyki? Czy nauczanie matematyki może jeszcze dawać radość uczniom, a nauczycielowi satysfakcję? Podczas spotkania postaram się przekonać słuchaczy, że bycie nauczycielem matematyki brzmi dumnie. Pokażę również kilka sposobów na przełamanie rutyny lekcyjnej, ciekawych metod aktywizujących, które stosuję na lekcjach matematyki.
11:55 - Prezentacja wydawnictwa Nowik - nowości, oferta, rabaty
12:05 - przerwa
12:15 - Wykład "O poczuciu humoru, uśmiechu i dowcipie w pracy z uczniami."
Prowadzi TOMASZ SZWED
(Oficyna Edukacyjna Krzysztof Pazdro)
Wykład poświęcony zagadnieniom wymienionym w temacie. Okraszony różnymi anegdotkami, sucharami i żartami matematycznymi. Zastanowimy się nad sprawczością poczucia humoru i jego wpływu na osiągnięcia uczniów. Będzie zabawnie i jednocześnie poważnie.
13:00 - Prezentacja Oficyny Edukacyjnej Krzysztof Pazdro - nowości, oferta, rabaty
13:10 - przerwa
13:30 - Wykład "Działania pisemne inaczej niż tradycyjnie."
Prowadzi ROBERT BACA
Od 5 lat z powodzeniem pozbyłem się mnożenia i dzielenia pisemnego w słupku. Moi absolwenci, którzy jako pierwsi zrezygnowali ze słupków są już w bardzo dobrych liceach w Warszawie i nadal korzystają z tabelek, szczególnie przy wyrażeniach algebraicznych i wyrażeniach wymiernych. W klasie czwartej uczniowie z powodzeniem i radością dzielą i mnożą duże liczby, a starsze klasy uwielbiają wyrażenia algebraiczne. Wszystko to dzięki ujednoliconemu systemowi, który działa od najmłodszych do najstarszych klas szkoły podstawowej. Podczas wykładu zaprezentuję działanie mojego systemu krok po kroku.
14:15 - Prezentacja Miesięcznika "Astronomia"
14:25 - przerwa
14:35 - Wykład "O korzeniach Polskiej Szkoły Matematycznej."
Prowadzi ZDZISŁAW POGODA
Polska Szkoła Matematyczna była zjawiskiem niezwykłym i, jak wielu uważa, zaskakującym. W zrujnowanym przez wojnę i zaborców odradzającym się kraju, praktycznie bez większych tradycji matematycznych, nagle objawiło się wiele talentów, powstały silne ośrodki nieustępujące tym renomowanym na świecie. Jak to było możliwe? Czy był to czysty przypadek? Gdzie doszukiwać się źródeł przyszłych sukcesów? Może warto wspominać o tych sprawach przy okazji nauczania matematyki, żeby pokazać, że to konkretni ludzie tworzyli matematykę, a Polacy mieli w tym istotny udział. Może historia matematyki także okaże się magistra vitae.
15:10 - Zakończenie
Osoby, które zgłoszą się do 06.11 (piątek) otrzymają komplet materiałów konferencyjnych, czyli m.in. kalendarz, plansze do powieszenia, plakat Polskiej Szkoły Matematycznej oraz dostęp do platformy E-laboratorium.
Osoby, które nie miały możliwości uczestniczyć w konferencji, mogą zarejestrować się w celu otrzymania nagrań z całej konferencji.
Rejestracja zakończyła się 30-06-2021 .
Zapraszam do udziału w kolejnych konferencjach.
Masz pytanie?
Skontaktuj się z nami:
Firma Edukacyjno-Wydawnicza ELITMAT Dariusz Kulma
Okrzei 7, 05-300 Mińsk Mazowiecki
Nr konta bankowego: 56 1050 1894 1000 0023 0996 6253