Firma Edukacyjno-Wydawnicza ELITMAT we współpracy z Fundacją Empiria i Wiedza powołaną przy Banku Gospodarstwa Krajowego serdecznie zaprasza nauczycieli matematyki do udziału w konferencji inaugurującej dwa projekty edukacyjne zaplanowane na nowy rok szkolny 2023/2024 dla uczniów województwa warmińsko-mazurskiego – MATura+ dla maturzystów oraz MATma2 dla ósmoklasistów.
To wyjątkowe wydarzenie, ponieważ oprócz wartościowych wykładów z zakresu nauczania matematyki, będą mogli Państwo dołączyć do projektów, w ramach których uczniowie będą mogli skorzystać z bezpłatnego całorocznego wsparcia w przygotowaniu do egzaminów, a Państwo będą mogli wziąć udział w szkoleniach i uzyskać dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych. Wszystkie te działania w całości zostaną sfinansowane przez Fundację Empiria i Wiedza. Naszym celem jest wspólne działanie na rzecz jak najlepszych wyników maturalnych oraz ósmoklasistów z matematyki.
Projekty szkolne
NA ROK SZKOLNY 2023/2024
Projekt MATura+
Projekt MATma2
Planowane projekty są kontynuacją działań, które rozpoczęliśmy w roku szkolnym 2021/2022 na grupie 300 maturzystów z województwa kujawsko-pomorskiego. Sukces tego pilotażu zaowocował rozszerzeniem projektu w kolejnym roku szkolnym, w którym wsparciem objęliśmy 1000 maturzystów oraz 800 ósmoklasistów z czterech województw. Przed nami kolejny rok szkolny i znów coraz szerszy zakres działań. W roku szkolnym 2023/2024 do udziału w projektach możemy zaprosić aż 1500 maturzystów i 1200 ósmoklasistów z 6 województw.
Wspólnie działamy na rzecz podwyższenia wyników wśród młodzieży poprzez całoroczne darmowe kursy przygotowujące do matury oraz egzaminu ósmoklasisty z matematyki. W tym zakresie współpracujemy z nauczycielami danych uczniów, prowadząc dla nich dodatkowe szkolenia, ponieważ zależy nam, żebyśmy byli dla nich wsparciem i uzupełnieniem zajęć szkolnych. Oba projekty mają charakter niekomercyjny, a uczestnicy otrzymują 100% dofinansowanie ze strony Fundacji Empiria i Wiedza.
Do udziału w konferencjach chcemy zaprosić możliwie jak najszersze grono nauczycieli, by dotrzeć z propozycją udziału w dodatkowych zajęciach do uczniów, którzy najbardziej tego potrzebują, a często z powodów finansowych sami nie mogą sobie pozwolić na całoroczne kursy.
Firma Edukacyjno-Wydawnicza ELITMAT łączy sprawdzone metody dydaktyczne z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi i psychologicznymi w taki sposób, aby nauczanie było efektywne, nowoczesne, ale i przyjazne. Naszą misją jest EDUKACJA INNEGO WYMIARU.
Jesteśmy wydawnictwem specjalizującym się w książkach matematycznych – seria zbiorów zadań konkursowych „Kwadratolandia” oraz seria książek dla maturzystów „Jak zdać maturę z matematyki” autorstwa Dariusza Kulmy – Nauczyciela Roku 2008. W ramach swojej działalności zrealizowaliśmy kilka projektów edukacyjnych, takich jak „Matematyka Innego Wymiaru” i „Matematyczne Mistrzostwa Polski Dzieci i Młodzieży” - , wcześniej znane pod nazwą „Kwadratura Koła” - czy „E-laboratorium matematyczne – małymi krokami do wielkich sukcesów”. Obecnie realizujemy również ogólnopolski projekt „Jak zdać maturę z matematyki?” dla maturzystów z całego kraju, w ramach którego prowadzimy dla nich wsparcie online poprzez portal internetowy oraz fanpage. Nasze wieloletnie doświadczenia zbierane w pracy z młodzieżą zaowocowały opracowaniem autorskiego systemu nauczania matematyki z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi interaktywnych i opartego na mocnych podstawach psychologii poznawczej. Od 2007 roku prowadzimy kursy przygotowawcze dla maturzystów. Ostatnie dwa lata przyniosły również nowe wyzwania w edukacji, dlatego nauczanie matematyki z sukcesami przenieśliśmy również do świata online, organizując kursy i webinary dla zdających egzamin dojrzałości, w tym Wielkie Lekcje, w których jednocześnie bierze udział nawet 1000 uczniów z całego kraju.
zobacz więcej
Fundacja Empiria i Wiedza została powołana przez Bank Gospodarstwa Krajowego aby budować i rozwijać potencjał Polskiego Kapitału Społecznego i budować lepszą przyszłość Polski poprzez inwestowanie w edukację, w oparciu o równe szanse w dostępie do niej. Działanie to jest zgodne z założeniami kultury i misji BGK, w które wpisany jest rozwój, szczególnie zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy Polski, co wynika z troski o Polskę, świat i losy przyszłych pokoleń.
Realizacja celów fundacji, odbywa się poprzez kształcenie Polaków na wielu poziomach, począwszy od młodzieży szkolnej, poprzez studentów, a skończywszy na osobach zajmujących kluczowe stanowiska w strategicznych sektorach spółek skarbu państwa.
Wierzymy, że solidny Kapitał Społeczny, jest podstawą nowoczesnego, silnego gospodarczo państwa, liczącego się na arenie międzynarodowej. Jego kształtowanie wymaga nie tylko doskonalenia relacji społecznych, lecz także budowania kluczowych kompetencji i umiejętności współpracy.
Drogą do ich budowy jest edukacja wspierająca w rozwoju najzdolniejszych, a jednocześnie wyrównująca szanse i gwarantująca równy dostęp do wiedzy wszystkim obywatelom.
Wierzymy, że działania te przełożą się jednocześnie na umacnianie jednostkowego potencjału Polaków oraz na pozycję i rangę Polski na arenie międzynarodowej.
zobacz więcej
PATRON MEDIALNY
Głos Nauczycielski
WYSTAWCY
W czasie konferencji dostępne będzie również stoisko wydawnictwa ELITMAT, gdzie będą mogli Państwo poznać naszą ofertę wydawniczą.
PROWADZĄCY
Naszą pasją jest matematyka!
Dariusz Kulma
Nauczyciel matematyki, ale również, a może przede wszystkim pasjonat nauczania. Od początku swojej pracy kieruje się zasadą, że bycie nauczycielem to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale przede wszystkim całokształt działań wychowawczych, nie jest ważne czego uczysz, ale jak uczysz. To podejście od wielu lat przekłada się na wiele inicjatyw podejmowanych przez niego w zakresie edukacji, za które był wielokrotnie nagradzany, w tym w szczególności tytułem Nauczyciela Roku 2008 w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez „Głos Nauczycielski” pod patronatem MEN. Jest także autorem zbiorów zadań „Kwadratolandia” oraz serii książek dla maturzystów „Jak zdać maturę z matematyki”.
więcej
Małgorzata Zakrzewska
Dyrektor Firmy Edukacyjno-Wydawniczej ELITMAT, od kilkunastu lat zaangażowana w wiele projektów edukacyjnych, w tym m.in. Matematyczne Mistrzostwa Polski Dzieci i Młodzieży, projekt „Matematyka Innego Wymiaru” czy „E-laboratorium matematyczne”. Od kilku lat organizuje konferencje dla nauczycieli, zarówno w formie stacjonarnej jak i online, w tym Kongresy Innowacyjnych Nauczycieli Matematyki. Jest redaktorem serii książek „Jak zdać maturę z matematyki?”. Od dwóch lat koordynuje projekty MATura+ oraz MATma2. Jest wiceprezesem Stowarzyszenia Kulturalno-Oświatowego „Ścieżki Nieskończoności”, organizującego coroczne wakacyjne wyjazdy dla młodzieży oraz festiwale muzyczne.
więcej
Robert Baca
Absolwent Uniwersytetu Przyrodniczo Humanistycznego w Siedlcach na kierunku matematyka i specjalnościach: finansowa i nauczycielska. Nauczyciel mianowany w Niepublicznej Szkole Podstawowej nr 61 Pro Futuro w Blizne Łaszczyńskiego. Laureat nagrody „Kreatywny nauczyciel, pedagog, wychowawca”. Wyróżnienie w konkursie na scenariusze lekcji kształtujące kompetencje przyszłości organizowanym przez Fundacje LifeSkills. Laureat w konkursie "Kierunek innowacja" organizowanym przez MEN. Prelegent na konferencjach i kongresach ogólnopolskich dla nauczycieli matematyki. Prowadzący szkolenia z metodyki nauczania matematyki oraz z wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu dla MSCD, ODN i SNM. Autor artykułów dla czasopisma "Matematyka dla nauczycieli".
Jako nauczyciel na pierwszym miejscu stawiam ucznia i jego potrzeby. Dostrzegam trudności i pomagam w ich pokonaniu. Współpracuję z rodzicami w celu szukania najlepszych rozwiązań dla moich uczniów. Pracuję projektowo, innowacyjnie oraz z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Szukam ciekawych i interesujących rozwiązań w nauczaniu matematyki.
więcej
Marcin Zaród
Członek grupy Superbelfrzy RP, założyciel Stowarzyszenia Tarnowska Akademia Nauki, innowator w programie Popojutrze 2.0, autor książki "Godziny Rozwoju. Jak wspierać nastawienie na rozwój i uczyć (się) innowacyjnie." Uczy w tarnowskich liceach, uwielbia podróże i tai-chi. Marcin w 2013 roku zdobył tytuł Nauczyciela Roku.
więcej
prof. Marek Kaczmarzyk
Biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca, autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia. Specjalista w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania.
więcej
Jeśli chcesz jeszcze skuteczniej uczyć matematyki oraz poznać nowe dydaktyczne i metodyczne "patenty" na lekcję
Jeśli chcesz zapewnić dodatkowe wsparcie swoim maturzystom lub ósmoklasistom w zakresie przygotowania do matury i egzaminu ósmoklasisty
Jeśli chcesz rozwijać swój warsztat pracy, biorąc udział w dodatkowych szkoleniach
Jeśli chcesz poprawić wyniki z matury lub egzaminu ósmoklasisty w swojej szkole
Jeśli chcesz dołączyć do grona zaangażowanych i aktywnych nauczycieli z Twojego województwa
Jeśli chcesz, by Twoi uczniowie uczyli się efektywniej i na dłużej zapamiętywali poznane treści
Zapisz się na konferencję, podczas której dowiesz się, jak dołączyć do projektów MATura+ oraz MATma2 na nowy rok szkolny
PROGRAM
przedstawienie projektów MATura+ dla maturzystów oraz MATma2 dla ósmoklasistów planowanych na rok szkolny 2023/2024
Wykład: „Będę tęsknić za tymi lekcjami”, czyli o skutecznych przygotowaniach do egzaminów, które dla ucznia mogą być czymś więcej niż tylko lekcjami.
Prowadzi Dariusz Kulma
(Firma Edukacyjno – Wydawnicza ELITMAT, Jak zdać maturę z matematyki)
Jedna z moich tegorocznych maturzystek na ostatnich zajęciach napisała, co myśli o mnie i naszych zajęciach z matematyki. „Widać, że jest sumienny w swojej pracy i nie naucza matematyki tylko dlatego, że musi, ale robi to z pasji i zależy mu na uczniach. Jest bardzo wspierający i dzięki jego podejściu do ucznia oraz nauki udało mi się polubić ten przedmiot. Będę bardzo tęskniła za tymi lekcjami.”
Taka wypowiedź od ucznia na temat nauczyciela jest jak najwspanialsza nagroda. Co jednak zrobić, by nasi uczniowie tęsknili za naszymi lekcjami? Co zrobić, by uczyli się chętnie? Co ich najbardziej motywuje? Gdzie szukać potencjału do zmiany podejścia naszych uczniów? Na tym wykładzie postaram się podzielić moimi patentami czy sposobami organizacji zajęć, ale przede wszystkim dotkniemy tego, co najważniejsze, czyli zmiany przekonań i nastawienia uczniów.
Wykład: Dobre praktyki i patenty, które wspomagają proces przygotowania ucznia do egzaminu ósmoklasisty
Prowadzi Robert Baca
W tym roku szkolnym postanowiłem zrobić coś, co jak się okazało, zmienia obraz edukacji w szkole. Nazwałbym to rewolucją w szkole na miarę XXI wieku. Zainspirowany pracą w projekcie MATma2 i współpracą z Dariuszem Kulmą oraz firmą ELITMAT, wprowadziłem crashtesty na każdą lekcję matematyki i zaobserwowałem coś, czego jeszcze nie miałem możliwości poczuć od początku mojej pracy w szkole. Jak sprawić, że lekcja matematyki jest dynamiczna, a uczeń jest na niej w pełni zaangażowany? Jak osiągać zamierzone wyniki bez obowiązkowej pracy domowej? Jak zachęcić ucznia do robienia samodzielnie notatek? Jak zaplanować 45 minut, aby osiągnąć najlepsze efekty? Na wykładzie podzielę się efektami mojej pracy oraz opiniami uczniów.
Wykład: Jak wykorzystać nastawienie na rozwój w codziennej pracy nauczyciela matematyki
Prowadzi Marcin Zaród
Pochwały oraz informacje zwrotne, jakich, nawet w dobrej wierze, udzielamy uczniom, mogą niekiedy kierować ich w stronę nastawienia na trwałość, zamiast wspierać nastawienie na rozwój. Marcin Zaród, Nauczyciel Roku 2013 i współautor książki "Godziny Rozwoju. Jak wspierać nastawienie na rozwój i uczyć (się) innowacyjnie" opowie o tym, jak badania naukowe z ostatnich dwóch dekad zmieniły nasze postrzeganie roli nauczyciela oraz interakcji nauczyciel-uczeń, a także jak wykorzystać wnioski z tych badań w codziennej pracy nauczyciela matematyki.
Wykład: Etapy neurorozwoju a biologiczne podłoże kompetencji związanych z matematyką.
Prowadzi prof. Marek Kaczmarzyk
Specyficzny dla człowieka rozwój mózgu powoduje, że nowsze, odpowiedzialne za operacje na symbolach jego obszary dojrzewają w nim późno. Jest to często przyczyną trudności w nauczaniu przedmiotów ścisłych. Zrozumienie obiektywnego, niezależnego od intencji, podłoża tych trudności pozwala na unikanie frustracji u uczniów i nauczycieli.
od 09:30 - Rejestracja uczestników konferencji
10:00 - Rozpoczęcie Konferencji - przedstawienie organizatorów oraz omówienie projektów MATura+ dla maturzystów oraz MATma2 dla ósmoklasistów
Prowadzi Małgorzata Zakrzewska – Dyrektor Firmy ELITMAT
10:25 - Wystąpienie przedstawicieli Fundacji Empiria i Wiedza oraz Banku Gospodarstwa Krajowego
Prowadzi Marta Zynek
10:35 - Wykład „Będę tęsknić za tymi lekcjami”, czyli o skutecznych przygotowaniach do egzaminów, które dla ucznia mogą być czymś więcej niż tylko lekcjami.
Prowadzi Dariusz Kulma
(Firma Edukacyjno – Wydawnicza ELITMAT, Jak zdać maturę z matematyki)
Jedna z moich tegorocznych maturzystek na ostatnich zajęciach napisała, co myśli o mnie i naszych zajęciach z matematyki. „Widać, że jest sumienny w swojej pracy i nie naucza matematyki tylko dlatego, że musi, ale robi to z pasji i zależy mu na uczniach. Jest bardzo wspierający i dzięki jego podejściu do ucznia oraz nauki udało mi się polubić ten przedmiot. Będę bardzo tęskniła za tymi lekcjami.”
Taka wypowiedź od ucznia na temat nauczyciela jest jak najwspanialsza nagroda. Co jednak zrobić, by nasi uczniowie tęsknili za naszymi lekcjami? Co zrobić, by uczyli się chętnie? Co ich najbardziej motywuje? Gdzie szukać potencjału do zmiany podejścia naszych uczniów? Na tym wykładzie postaram się podzielić moimi patentami czy sposobami organizacji zajęć, ale przede wszystkim dotkniemy tego, co najważniejsze, czyli zmiany przekonań i nastawienia uczniów.
11:30 - przerwa
12:00 - Wykład: Dobre praktyki i patenty, które wspomagają proces przygotowania ucznia do egzaminu ósmoklasisty
Prowadzi Robert Baca
W tym roku szkolnym postanowiłem zrobić coś, co jak się okazało, zmienia obraz edukacji w szkole. Nazwałbym to rewolucją w szkole na miarę XXI wieku. Zainspirowany pracą w projekcie MATma2 i współpracą z Dariuszem Kulmą oraz firmą ELITMAT, wprowadziłem crashtesty na każdą lekcję matematyki i zaobserwowałem coś, czego jeszcze nie miałem możliwości poczuć od początku mojej pracy w szkole. Jak sprawić, że lekcja matematyki jest dynamiczna, a uczeń jest na niej w pełni zaangażowany? Jak osiągać zamierzone wyniki bez obowiązkowej pracy domowej? Jak zachęcić ucznia do robienia samodzielnie notatek? Jak zaplanować 45 minut, aby osiągnąć najlepsze efekty? Na wykładzie podzielę się efektami mojej pracy oraz opiniami uczniów.
12:45 - Omówienie kwestii organizacyjnych związanych z przystąpieniem do projektów
Prowadzi Małgorzata Zakrzewska – Dyrektor Firmy ELITMAT
13:10 - Lunch
14:00 - Wykład: Etapy neurorozwoju a biologiczne podłoże kompetencji związanych z matematyką.
Prowadzi prof. Marek Kaczmarzyk
Specyficzny dla człowieka rozwój mózgu powoduje, że nowsze, odpowiedzialne za operacje na symbolach jego obszary dojrzewają w nim późno. Jest to często przyczyną trudności w nauczaniu przedmiotów ścisłych. Zrozumienie obiektywnego, niezależnego od intencji, podłoża tych trudności pozwala na unikanie frustracji u uczniów i nauczycieli.
15:15 - przerwa
15:30 - Wykład: Jak wykorzystać nastawienie na rozwój w codziennej pracy nauczyciela matematyki
Prowadzi Marcin Zaród
Pochwały oraz informacje zwrotne, jakich, nawet w dobrej wierze, udzielamy uczniom, mogą niekiedy kierować ich w stronę nastawienia na trwałość, zamiast wspierać nastawienie na rozwój. Marcin Zaród, Nauczyciel Roku 2013 i współautor książki "Godziny Rozwoju. Jak wspierać nastawienie na rozwój i uczyć (się) innowacyjnie" opowie o tym, jak badania naukowe z ostatnich dwóch dekad zmieniły nasze postrzeganie roli nauczyciela oraz interakcji nauczyciel-uczeń, a także jak wykorzystać wnioski z tych badań w codziennej pracy nauczyciela matematyki.
16:15 - Zakończenie konferencji
DOJAZD
Konferencja odbywa się w:
Best Western Plus Hotel Olsztyn Old Town
Aleja Warszawska 39,
10-081 Olsztyn
REJESTRACJA
Jeśli są już Państwo zdecydowani na udział w projekcie, to dokonując rejestracji na konferencję, mogą Państwo jednocześnie zgłosić się już do wybranego projektu czy projektów (jeśli uczą Państwo na obu poziomach).
Wybierz, na co chcesz się zarejestrować:
Chcę wziąćBiorę udział w Konferencji Inauguracyjnej
(dla wszystkich)
Chcę wziąćBiorę udział w PROJEKCIE MATura+ (dla maturzystów)
(tylko dla województw: kujawsko-pomorskiego, zachodniopomorskiego, warmińsko-mazurskiego, lubuskiego, dolnośląskiego, opolskiego)
Chcę wziąćBiorę udział w PROJEKCIE MATma2 (dla ósmoklasistów)
(tylko dla województw: kujawsko-pomorskiego, zachodniopomorskiego, warmińsko-mazurskiego, lubuskiego, dolnośląskiego, opolskiego)
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc w sali oraz konieczność zaplanowania cateringu prosimy o zgłoszenia w terminie do 2023-06-16 10:00 (liczy się kolejność zgłoszeń). Po tym terminie po wyczerpaniu limitu miejsc zapisy będą prowadzone na listę rezerwową.
Wszyscy uczestnicy otrzymają pisemne zaświadczenia o udziale w Konferencji.
KONTAKT
Masz pytanie?
Skontaktuj się z nami:
Firma Edukacyjno-Wydawnicza ELITMAT Dariusz Kulma
Okrzei 7, 05-300 Mińsk Mazowiecki
Nr konta bankowego: 56 1050 1894 1000 0023 0996 6253