Do udziału w Kongresie zapraszamy nauczycieli matematyki ze wszystkich etapów edukacyjnych, jak i pozostałe osoby nie uczące w szkołach.
Wszyscy uczestnicy otrzymają pisemne zaświadczenia o udziale w Kongresie.
Firma Edukacyjno-Wydawnicza
Elitmat
Jeśli chcesz jeszcze skuteczniej uczyć matematyki i poznać nowe dydaktyczne i metodyczne "patenty" na lekcję, w tym również na lekcje on-line
Jeśli chcesz, by Twoje lekcje były dla uczniów edukacyjną przygodą
Jeśli chcesz być mistrzem relacji z Twoimi uczniami, którzy dzięki temu będą dawać z siebie jeszcze więcej
Jeśli chcesz, by Twoi uczniowie uczyli się efektywniej i na dłużej zapamiętywali poznane treści
Jeśli chcesz jeszcze lepiej przygotować swoich uczniów do egzaminów
Zaświadczenie o udziale w Kongresie
Możliwość wystawienia faktury
za udział w Kongresie
NAGRANIE
dostęp do nagrania z webinaru
Kod rabatowy:
BLACK
Dodatkowy rabat -20% do wykorzystania w sklepach:
W czasie kongresu zostaną zaprezentowane wybrane produkty z asortymentu następujących wydawnictw. Będzie również możliwość porozmawiania ONLINE na temat produktów
w specjalnie przygotowanych pokojach webinarowych. W sklepie na żywo może być maksymalnie 25 osób w jednym czasie
(jeżeli nie możesz dołączyć do pokoju, spróbuj ponownie za chwilę). Żeby porozmawiać na żywo, zachęcamy do włączenia kamery oraz mikrofonu.
Porozmawiać na temat produktów będzie można
26.11.2022
od 09:30
do 15:45
Naszą pasją jest matematyka!
Dariusz Kulma
Nauczyciel matematyki, ale również, a może przede wszystkim pasjonat nauczania. Od początku swojej pracy kieruje się zasadą, że bycie nauczycielem to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale przede wszystkim całokształt działań wychowawczych, nie jest ważne czego uczysz, ale jak uczysz. To podejście od wielu lat przekłada się na wiele inicjatyw podejmowanych przez niego w zakresie edukacji, za które był wielokrotnie nagradzany, w tym w szczególności tytułem Nauczyciela Roku 2008 w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez „Głos Nauczycielski” pod patronatem MEN. Jest także autorem zbiorów zadań „Kwadratolandia” oraz serii książek dla maturzystów „Jak zdać maturę z matematyki”.
więcej
dr Tomasz Szwed
Nauczyciel matematyki z Raciborza, wykładowca, doktor nauk społecznych, członek Zarządu Głównego SNM, a przede wszystkim pasjonat nauczania. Ciągle poszukuje nowych metod pracy i form dotarcia do uczniów oraz skutecznej nauki, dzięki czemu zyskuje rzesze wdzięcznych uczniów, którzy wreszcie zrozumieli i polubili ten przedmiot. Jest współautorem próbnych arkuszy maturalnych oraz podręczników do matematyki wydawnictwa Oficyny Edukacyjnej Krzysztof Pazdro. Jest prelegentem na wielu konferencjach dla nauczycieli w całym kraju, gdzie dzieli się swoimi doświadczeniami, inspirując tym samym innych.
więcej
Agata Piasecka
Nauczyciel matematyki w Publicznej Szkole Podstawowej „Cogito” w Poznaniu, jedynej placówce w Polsce pracującej w oparciu o filozofię Celestyna Freineta. W trakcie pracy wykorzystuje matematykę opowieści, klocki LEGO, kostki Rubika, karty do gry, zabawy ruchowe oraz gry planszowe, które wymyśla wraz z uczniami w czasie zajęć. Prywatnie matka czworga dzieci w wieku szkolnym, zapalona dziewiarka i miłośniczka fletu poprzecznego.
więcej
dr Karol Jachymek
kulturoznawca, medioznawca, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Kultury i Mediów, prodziekan ds. studenckich Wydziału Nauk Humanistycznych Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Ekspert w obszarze edukacji, kultury młodzieżowej, zmian generacyjnych (zwłaszcza Gen Z i Gen Alpha), komunikacji w (nowych) nowych mediach (ze szczególnym uwzględnieniem TikToka) i trendów w popkulturze. Współpracował m.in. z TikTokiem, SAS, Centrum Nauki Kopernik, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Centrum Nauki Experyment, Fundacją Szkoła z Klasą, NASK, Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, Fundacją Orange, Uniwersytetem Dzieci, Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym i Centrum Cyfrowym (https://www.linkedin.com/in/karoljachymek).
więcej
Ewa Madanowska
Dyplomowany nauczyciel matematyki i fizyki z ponad 20- letnim stażem, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych z oligofrenopedagogiki, egzaminator OKE. Brała udział w międzynarodowych warsztatach “Teaching Creativity in schools inspired by Edward de Bono”, ukończyła kurs „Pedagogiki Planu Daltońskiego”, „Coaching w pracy dyrektora”. Była prelegentką podczas Nocy belfrów” oraz XXX Szkoły Dydaktyki Matematyki. Aktualnie pracuje w Szkole Podstawowej w Wierzonce. Do swoich zadań podchodzi z ogromnym zaangażowaniem i pasją. Uważa, że w edukacji najważniejsze są relacje. W swojej pracy z dziećmi i młodzieżą stawia na relacją opartą na wzajemnym szacunku, życzliwości i uśmiechu. Zaraża uczniów pasją i radością z obcowania z królową nauk. Na zajęciach stosuje metody aktywizujące i stwarza takie warunki, by lekcja była wyzwaniem dla każdego ucznia. Przełamuje stereotyp, że matematyka jest trudnym przedmiotem. Na co dzień mama, żona oraz pełnoetatowa nauczycielka i dyrektorka Szkoły Podstawowej w Wierzonce. W wolnym czasie biega, przemierza rowerem Polskę oraz zwiedza Europę.
więcej
Marzena i Tomasz Wierzchowscy
Absolwenci UMK w Toruniu,
Doradcy Metodyczni (PORE Giżycko, PODN Kętrzyn),
Nauczyciele Matematyki w Liceum Ogólnokształcącym w Węgorzewie,
Organizatorzy Matury z Matematyki w RMF FM,
Członkowie Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki (Koło Pomorskie),
Egzaminatorzy Egzaminu Maturalnego,
Rodzice Michała, Marty i Hani. (w porządku pojawiania się na scenie)
więcej
Kongres odbędzie się w formie transmisji na żywo na platformie ClickMeeting, z możliwością obejrzenia go w późniejszym terminie. W celu dołączenia do transmisji należy otworzyć link znajdujący się poniżej. Następnie podać IMIĘ, EMAIL (podany podczas rejestracji na kongres) oraz TOKEN otrzymany w wiadomości email.
Wiadomości z TOKENAMI czyli indywidualnymi kodami dostepu będą rozsyłane w ostatnim tygodniu przed Kongresem. Prosimy oczekiwać wiadomości z adresu Dariusz Kulma <no-reply@clickmeeting.com>
Z uwagi na to, że wiadomości rozsyłane są automatycznie, prosimy o sprawdzenie również folderu SPAM.
W przypadku problemów z dołączeniem, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerami 51-77777-51, 789-323-431 lub poprzez wysłanie wiadomości na adres elitmat@elitmat.pl
Wszystkie materiały oraz nagrania z V Ogólnopolski Kongres Innowacyjnych Nauczycieli Matematyki Online dostępne są pod adresem:
LINK DO MATERIAŁÓWProgram oraz tematy wykładów zostaną podane już wkrótce.
"Wciąż mamy matematyczne szanse, czyli jak zmienić swoje nastawienie oraz swoich uczniów, by razem osiągać sukcesy w nauce matematyki."
Prowadzi DARIUSZ KULMA
(Firma Edukacyjno – Wydawnicza ELITMAT, Jak zdać maturę z matematyki).
W uczeniu matematyki wciąż panuje powszechne przekonanie, że jedni mają większe predyspozycje do nauki matematyki niż inni. Powielają te opinie sami uczniowie, ich rodzice, a często my nauczyciele również. Głoszenie tezy, że przecież „on jest humanistą, ona jest humanistką” ma być usprawiedliwieniem i swoistym zwolnieniem z tego, by dobrze nauczyć się matematycznych zagadnień. Jednak to szufladkowanie „przyciąga i potęguje taki stan u tych osób”. Zastanowimy się, jak temu zaradzić, walczyć z narzekaniem i zniechęceniem oraz nieść pozytywne myślenie, które zmieni nas i naszych uczniów.
„Wszystko o czym myślisz, co czujesz, co oceniasz, przyciągasz do swojego życia” – Pierre Franckh
"Możliwości rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki."
Prowadzi dr TOMASZ SZWED
Nauczyciel powinien mieć świadomość dwóch ważnych kwestii. Kogo tak naprawdę uczy i jak powinien nauczać, żeby jego uczniowie mogli lepiej się uczyć. W swoim wystąpieniu skorzystam z odkryć pewnego afrykańskiego nauczyciela a także zaglądne pod mikroskop. Zrobi się nieco chłodno. Na koniec opowiem bardzo inspirującą historię z gęsią w tle. Będziecie Państwo zadowoleni :)
"Matematyka opowieści"
Prowadzi AGATA PIASECKA
Nasz mózg jest stworzony do zapamiętywania historii, opowiadanie ich i odtwarzanie jest dla dzieci dużo łatwiejsze niż zapamiętywanie abstrakcyjnych pojęć. Podczas wykładu pokażę jak można to wykorzystać przy wprowadzaniu skomplikowanych algorytmów, takich jak rozwiązywanie równań liniowych.
"Generacja Z – a kto pytał? O najczęstszych wyzwaniach komunikacyjnych w pracy dydaktycznej"
Prowadzi dr KAROL JACHYMEK.
Generacja Z, iGen, pokolenie Always On – kim są współcześnie młodzi ludzie? Co ich charakteryzuje? Z jakich technologii korzystają (i co robią z ich pomocą)? Jak w związku z tym do nich dotrzeć i jak się z nimi porozumieć? Te i inne pytania często pojawiają się w naszych głowach, kiedy myślimy o naszych uczniach i uczennicach. W czasie spotkania wspólnie zastanowimy się więc nad tym, w jaki sposób skutecznie (i z wzajemną empatią) komunikować się z przedstawicielami i przedstawicielkami tego zmitologizowanego niekiedy pokolenia. Pomówimy także o potrzebach edukacyjnych młodych osób, spoglądając przy tym na to, jakie współczesne praktyki medialne mogą stać się dla nas inspiracją podczas prowadzonych przez nas lekcji matematyki.
„Myślę, działam, współpracuję, czyli przepis na skuteczne uczenie (się) matematyki”
Prowadzi EWA MADANOWSKA
Matematyka wielu osobom kojarzy się z nudnymi obliczeniami i skomplikowanymi zadaniami. Często jest wymieniana jako najbardziej nielubiany przedmiot w szkole. Dlaczego dla uczniów jest koszmarem, a na zajęciach idą z niechęcią? Co zrobić, by uczniom chciało się chcieć? Jak prowadzić zajęcia, by uczniowie byli zaangażowani i bardziej aktywni? W trakcie wykładu odpowiem na te pytania, a także podzielę się swoimi refleksjami, zaprezentuję swój warsztat pracy oraz przedstawię kilka pomysłów na uatrakcyjnienie zajęć, czyli zdradzę mój przepis na lekcje matematyki.
„Czy istnieje ciekawa lekcja matematyki?”
Prowadzi MARZENA I TOMASZ WIERZCHOWSCY
W szkole mamy uczniów z pokolenia iGEN. Wszyscy są zmotywowani, ale każdy motywuje się inaczej. Podczas spotkania pokażemy sprawdzone przez nas metody aktywizujące uczniów na lekcjach matematyki. Wspólnie odpowiemy na pytanie zawarte w tytule.
Szczegółowy program podamy już wkrótce
Od 9:20 - Rozpoczęcie transmisji online
Od 9.20 dostępne również będą internetowe stoiska wydawnictw: Oficyny Edukacyjnej Krzysztof Pazdro, Wydawnictwa Nowik, Wydawnictwa ELITMAT (Matematyka innego Wymiaru, Jak zdać maturę z matematyki) oraz wydawcy miesięcznika Astronomia, gdzie będzie można porozmawiać na żywo o dostępnej ofercie.
09:30 - Rozpoczęcie Kongresu
09:45 - Wykład "Wciąż mamy matematyczne szanse, czyli jak zmienić swoje nastawienie oraz swoich uczniów, by razem osiągać sukcesy w nauce matematyki."
Prowadzi DARIUSZ KULMA
(Firma Edukacyjno – Wydawnicza ELITMAT, Jak zdać maturę z matematyki).
W uczeniu matematyki wciąż panuje powszechne przekonanie, że jedni mają większe predyspozycje do nauki matematyki niż inni. Powielają te opinie sami uczniowie, ich rodzice, a często my nauczyciele również. Głoszenie tezy, że przecież „on jest humanistą, ona jest humanistką” ma być usprawiedliwieniem i swoistym zwolnieniem z tego, by dobrze nauczyć się matematycznych zagadnień. Jednak to szufladkowanie „przyciąga i potęguje taki stan u tych osób”. Zastanowimy się, jak temu zaradzić, walczyć z narzekaniem i zniechęceniem oraz nieść pozytywne myślenie, które zmieni nas i naszych uczniów.
„Wszystko o czym myślisz, co czujesz, co oceniasz, przyciągasz do swojego życia” – Pierre Franckh
10:20 - Prezentacja wydawnictwa Elitmat - specjalna oferta dla uczestników Kongresu
10:30 - przerwa
10:45 - Wykład "Matematyka opowieści."
Prowadzi AGATA PIASECKA
Nasz mózg jest stworzony do zapamiętywania historii, opowiadanie ich i odtwarzanie jest dla dzieci dużo łatwiejsze niż zapamiętywanie abstrakcyjnych pojęć. Podczas wykładu pokażę jak można to wykorzystać przy wprowadzaniu skomplikowanych algorytmów, takich jak rozwiązywanie równań liniowych.
11:25 - Prezentacja Miesięcznika "Astronomia"
11:30 - przerwa
11:35 - Wykład "Możliwości rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki."
Prowadzi dr TOMASZ SZWED
Nauczyciel powinien mieć świadomość dwóch ważnych kwestii. Kogo tak naprawdę uczy i jak powinien nauczać, żeby jego uczniowie mogli lepiej się uczyć. W swoim wystąpieniu skorzystam z odkryć pewnego afrykańskiego nauczyciela a także zaglądne pod mikroskop. Zrobi się nieco chłodno. Na koniec opowiem bardzo inspirującą historię z gęsią w tle. Będziecie Państwo zadowoleni :)
12:10 - Prezentacja Oficyny Edukacyjnej Krzysztof Pazdro - specjalna oferta dla uczestników Kongresu
12:20 - przerwa
12:30 - Wykład "Czy istnieje ciekawa lekcja matematyki?"
Prowadzi MARZENA I TOMASZ WIERZCHOWSCY
W szkole mamy uczniów z pokolenia iGEN. Wszyscy są zmotywowani, ale każdy motywuje się inaczej. Podczas spotkania pokażemy sprawdzone przez nas metody aktywizujące uczniów na lekcjach matematyki. Wspólnie odpowiemy na pytanie zawarte w tytule.
13:10 - Prezentacja wydawnictwa Nowik - specjalna oferta dla uczestników Kongresu
13:20 - przerwa
13:30 - Wykład "Myślę, działam, współpracuję, czyli przepis na skuteczne uczenie (się) matematyki."
Prowadzi EWA MADANOWSKA
Matematyka wielu osobom kojarzy się z nudnymi obliczeniami i skomplikowanymi zadaniami. Często jest wymieniana jako najbardziej nielubiany przedmiot w szkole. Dlaczego dla uczniów jest koszmarem, a na zajęciach idą z niechęcią? Co zrobić, by uczniom chciało się chcieć? Jak prowadzić zajęcia, by uczniowie byli zaangażowani i bardziej aktywni? W trakcie wykładu odpowiem na te pytania, a także podzielę się swoimi refleksjami, zaprezentuję swój warsztat pracy oraz przedstawię kilka pomysłów na uatrakcyjnienie zajęć, czyli zdradzę mój przepis na lekcje matematyki.
14:10 - przerwa
14:20 - Wykład "Generacja Z – a kto pytał? O najczęstszych wyzwaniach komunikacyjnych w pracy dydaktycznej."
Prowadzi dr KAROL JACHYMEK
Generacja Z, iGen, pokolenie Always On – kim są współcześnie młodzi ludzie? Co ich charakteryzuje? Z jakich technologii korzystają (i co robią z ich pomocą)? Jak w związku z tym do nich dotrzeć i jak się z nimi porozumieć? Te i inne pytania często pojawiają się w naszych głowach, kiedy myślimy o naszych uczniach i uczennicach. W czasie spotkania wspólnie zastanowimy się więc nad tym, w jaki sposób skutecznie (i z wzajemną empatią) komunikować się z przedstawicielami i przedstawicielkami tego zmitologizowanego niekiedy pokolenia. Pomówimy także o potrzebach edukacyjnych młodych osób, spoglądając przy tym na to, jakie współczesne praktyki medialne mogą stać się dla nas inspiracją podczas prowadzonych przez nas lekcji matematyki.
15:00 - Zakończenie
Dofinansowanie 80%
dla uczestników projektów
Aby skorzystać ze zniżki, przy rejestracji wpisz KOD, który został wysłany do każdego uczestnika projektu SMS-em lub na adres E-MAIL.
KOD ZNIŻKOWY ważny jest do wyczerpania limitu miejsc objętych dofinansowaniem (liczy się kolejność zgłoszeń)
Wszyscy Nauczyciele uczestniczący w Projekcie MATura + lub MATma2 mogą skorzystać z
DOFINANSOWANIA
80%
na udział w Kongresie
Dofinansowanie przekazane jest ze środków Fundacji Empiria i Wiedza powołanej przez Bank Gospodarstwa Krajowego
Masz pytanie?
Skontaktuj się z nami:
Firma Edukacyjno-Wydawnicza ELITMAT Dariusz Kulma
Okrzei 7, 05-300 Mińsk Mazowiecki
Nr konta bankowego: 56 1050 1894 1000 0023 0996 6253