Do udziału w Kongresie zapraszamy nauczycieli matematyki ze wszystkich etapów edukacyjnych, jak i pozostałe osoby nie uczące w szkołach.
Wszyscy uczestnicy otrzymają pisemne zaświadczenia o udziale w Kongresie.
Firma Edukacyjno-Wydawnicza
Elitmat
Jeśli chcesz jeszcze skuteczniej uczyć matematyki i poznać nowe dydaktyczne i metodyczne "patenty" na lekcję, w tym również na lekcje on-line
Jeśli chcesz, by Twoje lekcje były dla uczniów edukacyjną przygodą
Jeśli chcesz być mistrzem relacji z Twoimi uczniami, którzy dzięki temu będą dawać z siebie jeszcze więcej
Jeśli chcesz, by Twoi uczniowie uczyli się efektywniej i na dłużej zapamiętywali poznane treści
Jeśli chcesz jeszcze lepiej przygotować swoich uczniów do egzaminów
2 próbne arkusze maturalne uwzględniające aktualnie obowiązujące wymagania egzaminacyjne oraz pełne rozwiązania w wersji interaktywnej, (z poziomu podstawowego i rozszerzonego) wydawnictwa ELITMAT autorstwa Dariusza Kulmy
2 próbne arkusze maturalne, uwzględniające aktualnie obowiązujące wymagania egzaminacyjne, (z poziomu podstawowego i rozszerzonego) Oficyny Edukacyjnej PAZDRO
próbny arkusz egzaminu ósmoklasisty, uwzględniający aktualnie obowiązujące wymagania egzaminacyjne, autorstwa Joanny Świercz.
INFORMATOR z wykazem zadań, które nie obowiązują na maturze 2021, opracowanym dla wszystkich książek wydawnictwa ELITMAT.
Zaświadczenie o udziale w Kongresie
Możliwość wystawienia faktury za udział w Kongresie
NAGRANIE
dostęp do nagrania z webinaru
Bon o wartości 30 zł do wykorzystania w sklepie
www.matematykainnegowymiaru.pl
www.jakzdacmaturezmatematyki.pl
(przy zakupach od 120 zł)
Przy zakupie arkuszy "Egzamin ósmoklasisty z matematyki" otrzymasz gratis:
1 Arkusz egzaminacyjny (PDF) dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
2 Zasady oceniania
W czasie kongresu zostaną zaprezentowane wybrane produkty z asortymentu następujących wydawnictw. Będzie również możliwość porozmawiania ONLINE na temat produktów
w specjalnie przygotowanych pokojach webinarowych. W sklepie na żywo może być maksymalnie 25 osób w jednym czasie
(jeżeli nie możesz dołączyć do pokoju, spróbuj ponownie za chwilę). Żeby porozmawiać na żywo, zachęcamy do włączenia kamery oraz mikrofonu.
Porozmawiać na temat produktów będzie można
06.03.2021
od 09:30
do 15:45
Naszą pasją jest matematyka!
Dariusz Kulma
Nauczyciel matematyki, ale również, a może przede wszystkim pasjonat nauczania. Od początku swojej pracy kieruje się zasadą, że bycie nauczycielem to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale przede wszystkim całokształt działań wychowawczych, nie jest ważne czego uczysz, ale jak uczysz. To podejście od wielu lat przekłada się na wiele inicjatyw podejmowanych przez niego w zakresie edukacji, za które był wielokrotnie nagradzany, w tym w szczególności tytułem Nauczyciela Roku 2008 w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez „Głos Nauczycielski” pod patronatem MEN. Jest także autorem zbiorów zadań „Kwadratolandia” oraz serii książek dla maturzystów „Jak zdać maturę z matematyki”.
więcej
Tomasz Szwed
Nauczyciel i badacz edukacyjny. Uczy matematyki w liceum mistrzostwa sportowego w Raciborzu. Współautor próbnych arkuszy maturalnych oraz redaktor matematyki OE. K. Pazdro. Od ponad dwudziestu lat jest członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki.
więcej
Joanna Świercz
Certyfikowana trenerka, nauczycielka matematyki w szkole podstawowej, konsultantka ds. nauczycieli matematyki Miejskiego Centrum Wspomagania Edukacji w Opolu, członkini Prezydium Zarządu Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, członkini grupy Superbelfrzy RP. Autorka ośmiu publikacji książkowych dotyczących m.in. stosowania metod aktywizujących na lekcjach matematyki. Prowadzi bloga www.matmainaczej.pl i fanpage o tej samej nazwie.
więcej
Jerzy Mil
Nauczyciel matematyki i informatyki w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Września 1939r. w Radymnie. Od wielu lat współpracuje z Warszawskim Centrum GeoGebry przy Fundacji Akces. Certyfikowany trener GeoGebry. Prelegent i prowadzący warsztaty podczas ogólnopolskich i lokalnych konferencji GeoGebry. Autor wielu apletów dostępnych w repozytorium materiałów w serwisie GeoGebra.org. Współautor kilku książek prezentujących zastosowania GeoGebry w nauczaniu matematyki, m.in. „Zdalne nauczanie z GeoGebrą”.
więcej
Irena Ołtuszyk
Nauczyciel matematyki i informatyki w liceum, autorka artykułów i materiałów szkoleniowych dla nauczycieli korzystających z programów komputerowych i kalkulatorów graficznych w nauczaniu. Autorka zbiorów zadań i arkuszy maturalnych z matematyki na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Certyfikowany trener od wielu lat współpracuje z ośrodkami doskonalenia nauczycieli. Współpracuje z okręgową komisją egzaminacyjną w zakresie organizacji i oceniania matury z matematyki. Honorowy członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki.
więcej
prof. dr hab. Jacek Wojtysiak
Profesor filozofii, kierownik Katedry Teorii Poznania Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Autor podręczników do filozofii: Pochwała ciekawości, Filozofia i życie oraz Źródła mądrości. W pracy naukowej (cztery monografie i liczne artykuły) tropi w różnych wariantach dwa słowa: być i dlaczego. Poza tym lubi leniuchować na łonie rodziny, czytać Biblię, słuchać muzyki barokowej i kontemplować przyrodę. Uzależniony od słowa drukowanego i od dyskutowania ze wszystkimi o wszystkim. Hobby: zbieranie czapek z różnych możliwych światów.
więcej
Kongres odbędzie się w formie transmisji na żywo na platformie ClickMeeting, z możliwością obejrzenia go w późniejszym terminie. W celu dołączenia do transmisji należy otworzyć link znajdujący się poniżej. Następnie podać IMIĘ, EMAIL (podany podczas rejestracji na kongres) oraz TOKEN otrzymany w wiadomości email.
Wiadomości z TOKENAMI czyli indywidualnymi kodami dostepu będą rozsyłane w ostatnim tygodniu przed Kongresem. Prosimy oczekiwać wiadomości z adresu Dariusz Kulma <no-reply@clickmeeting.com>
Z uwagi na to, że wiadomości rozsyłane są automatycznie, prosimy o sprawdzenie również folderu SPAM.
W przypadku problemów z dołączeniem, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerami 51-77777-51, 789-323-431 lub poprzez wysłanie wiadomości na adres elitmat@elitmat.pl
Wszystkie materiały oraz nagrania z II Ogólnopolski kongres innowacyjnych nauczycieli matematyki Online dostępne są pod adresem:
LINK DO MATERIAŁÓW"Co wpływa na skuteczne uczenie matematyki - fakty i mity"
Prowadzi DARIUSZ KULMA
(Firma Edukacyjno – Wydawnicza ELITMAT, Jak zdać maturę z matematyki).
Ilu nauczycieli, tyle może być odpowiedzi na to pytanie. Zastanowimy się więc wspólnie, co jest ważne w nauczaniu, zwłaszcza teraz, gdy pracujemy zdalnie. Skuteczne nauczanie matematyki wymaga od nas nauczycieli coraz szerszego spojrzenia – pracy nad atmosferą, relacjami, sztuką motywowania i zmieniania nawyków uczniów. Jakie elementy lekcji, również tej on-line, są uniwersalne, a jakie trzeba wprowadzić, by uczyć skutecznie? Jest wiele aspektów, które w odniesieniu do pokolenia naszych uczniów, wpływają na skuteczność nauki i mogą sprawić, że nasze lekcje staną się efektywniejsze i lepiej zapamiętywane. Postaram się również podzielić swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami z okresu nauczania zdalnego oraz pokazać, co nasi uczniowie doceniają w tego rodzaju formie nauki.
"Uczeń potrzebuje czasu, czyli o cyklach w kształceniu matematycznym."
Prowadzi TOMASZ SZWED
W swoim wystąpieniu opowiem o modelu uczenia się przez doświadczenie, czyli modelu Kurta Lewina. Jego autorem był … Dawid Kolb. Zresztą o cyklu Kolba też opowiem. Ponadto wspomnę o cyklu Richarda oraz cyklu ALACT. Po tych opowieściach skupię się na wątkach związanych z kształceniem matematycznym. Nie będę śpiewał, ale będzie śpiewająco.
"Podstawa vs wymagania czyli kilka wskazówek jak nie zwariować na lekcjach matematyki."
Prowadzi JOANNA ŚWIERCZ
Wymagania egzaminacyjne na egzaminie ósmoklasisty w roku szkolnym 2020/2021 to nie lada problem dla świadomego nauczyciela. Im dłużej staram się dostosować do nich swoją codzienną pracę z uczniami, tym większy czuję dysonans. Czy naprawdę wszystkie umiejętności nieujęte w wymaganiach można tak łatwo pominąłć w pracy z uczniami? Nie wszystkie można, niektórych po prostu nie warto. Które to wymagania pokażę na przykładach podczas mojego wystąpienia.
"GeoGebra Classroom."
Prowadzi JERZY MIL
W repozytorium materiałów serwisu GeoGebra.org znajdziemy ponad milion aktywności i GeoGebraBook. Pozwalają one uczniom m.in. na samodzielne eksperymentowanie i odkrywanie twierdzeń, własności w obrębie szeroko rozumianej matematyki. Udostępniony wiosną ubiegłego roku dodatek GeoGebra Classroom zwiększa jeszcze tę możliwość. W ramach prezentacji zobaczycie jak wygląda korzystanie z GeoGebra Classroom ze strony nauczyciela jak i ucznia.
O zadaniach "łatwych" w szkole ponadpodstawowej słów kilka."
Prowadzi IRENA OŁTUSZYK
Dobór zadań do samodzielnego rozwiązania przez uczniów jest bardzo ważny zawsze, a szczególnie w czasie zdalnego nauczania. Chciałabym pochylić się nad takimi zadaniami, których rozwiązanie wymaga wiedzy z treści podstawy programowej III i IV etapu kształcenia, a które nie dla wszystkich są zadaniami "łatwymi". Zadania, które zaprezentuję mogą być dobrym przykładem do wykorzystania w pracy z uczniem poszukującym ciekawych rozwiązań.
"Jak istnieją przedmioty matematyczne?"
Prowadzi prof. dr hab. JACEK WOJTYSIAK
Od początku edukacji szkolnej uczniowie przyswajają niełatwą wiedzę o takich przedmiotach jak liczby, figury geometryczne, zbiory i inne przedmioty matematyczne. Kłopoty z nauką (uczeniem się i nauczaniem) matematyki sprawiają jednak nie tylko abstrakcyjne szczegóły tej wiedzy, ale także sam jej przedmiot. Gdzie istnieją obiekty matematyczne? Jeżeli nie ma ich w świecie fizycznym, to jak one istnieją? W wykładzie spróbuję wprowadzić do tej fundamentalnej problematyki filozofii matematyki, wyjaśniając, czym jest starożytny i średniowieczny spór o uniwersalia. Okaże się, że tacy mędrcy jak Pitagoras, Platon, Arystoteles i św. Augustyn wciąż mają matematykom coś ciekawego do powiedzenia.
Szczegółowy program podamy już wkrótce
Od 9:30 - Rozpoczęcie transmisji online
Od 9.45 dostępne również będą internetowe stoiska wydawnictw: Oficyny Edukacyjnej Krzysztof Pazdro, Wydawnictwa Nowik, Wydawnictwa ELITMAT (Matematyka innego Wymiaru, Jak zdać maturę z matematyki) oraz wydawcy miesięcznika Astronomia, gdzie będzie można porozmawiać na żywo o dostępnej ofercie.
10:00 - Rozpoczęcie Kongresu
10:10 - Wykład "Co wpływa na skuteczne uczenie matematyki - fakty i mity"
Prowadzi DARIUSZ KULMA
(Firma Edukacyjno – Wydawnicza ELITMAT, Jak zdać maturę z matematyki).
10:55 - Prezentacja wydawnictwa Elitmat - specjalna oferta dla uczestników Kongresu
11:05 - przerwa
11:15 - Wykład "Uczeń potrzebuje czasu, czyli o cyklach w kształceniu matematycznym."
Prowadzi TOMASZ SZWED
(Oficyna Edukacyjna Krzysztof Pazdro)
W swoim wystąpieniu opowiem o modelu uczenia się przez doświadczenie, czyli modelu Kurta Lewina. Jego autorem był … Dawid Kolb. Zresztą o cyklu Kolba też opowiem. Ponadto wspomnę o cyklu Richarda oraz cyklu ALACT. Po tych opowieściach skupię się na wątkach związanych z kształceniem matematycznym. Nie będę śpiewał, ale będzie śpiewająco.
11:45 - Prezentacja Oficyny Edukacyjnej Krzysztof Pazdro - specjalna oferta dla uczestników Kongresu
11:55 - przerwa
12:05 - Wykład "GeoGebra Classroom."
Prowadzi JERZY MIL
W repozytorium materiałów serwisu GeoGebra.org znajdziemy ponad milion aktywności i GeoGebraBook. Pozwalają one uczniom m.in. na samodzielne eksperymentowanie i odkrywanie twierdzeń, własności w obrębie szeroko rozumianej matematyki. Udostępniony wiosną ubiegłego roku dodatek GeoGebra Classroom zwiększa jeszcze tę możliwość. W ramach prezentacji zobaczycie jak wygląda korzystanie z GeoGebra Classroom ze strony nauczyciela jak i ucznia.
12:50 - Prezentacja wydawnictwa Nowik - specjalna oferta dla uczestników Kongresu
13:00 - przerwa
13:15 - Wykład "O zadaniach "łatwych" w szkole ponadpodstawowej słów kilka."
Prowadzi IRENA OŁTUSZYK
Dobór zadań do samodzielnego rozwiązania przez uczniów jest bardzo ważny zawsze, a szczególnie w czasie zdalnego nauczania. Chciałabym pochylić się nad takimi zadaniami, których rozwiązanie wymaga wiedzy z treści podstawy programowej III i IV etapu kształcenia, a które nie dla wszystkich są zadaniami "łatwymi". Zadania, które zaprezentuję mogą być dobrym przykładem do wykorzystania w pracy z uczniem poszukującym ciekawych rozwiązań.
13:45 - Prezentacja Miesięcznika "Astronomia"
13:55 - przerwa
14:05 - Wykład "Jak istnieją przedmioty matematyczne?"
Prowadzi prof. dr hab. JACEK WOJTYSIAK
Od początku edukacji szkolnej uczniowie przyswajają niełatwą wiedzę o takich przedmiotach jak liczby, figury geometryczne, zbiory i inne przedmioty matematyczne. Kłopoty z nauką (uczeniem się i nauczaniem) matematyki sprawiają jednak nie tylko abstrakcyjne szczegóły tej wiedzy, ale także sam jej przedmiot. Gdzie istnieją obiekty matematyczne? Jeżeli nie ma ich w świecie fizycznym, to jak one istnieją? W wykładzie spróbuję wprowadzić do tej fundamentalnej problematyki filozofii matematyki, wyjaśniając, czym jest starożytny i średniowieczny spór o uniwersalia. Okaże się, że tacy mędrcy jak Pitagoras, Platon, Arystoteles i św. Augustyn wciąż mają matematykom coś ciekawego do powiedzenia.
14:50 - przerwa
15:00 - Wykład "Podstawa vs wymagania czyli kilka wskazówek jak nie zwariować na lekcjach matematyki."
Prowadzi JOANNA ŚWIERCZ
Wymagania egzaminacyjne na egzaminie ósmoklasisty w roku szkolnym 2020/2021 to nie lada problem dla świadomego nauczyciela. Im dłużej staram się dostosować do nich swoją codzienną pracę z uczniami, tym większy czuję dysonans. Czy naprawdę wszystkie umiejętności nieujęte w wymaganiach można tak łatwo pominąć w pracy z uczniami? Nie wszystkie można, niektórych po prostu nie warto. Które to wymagania pokażę na przykładach podczas mojego wystąpienia.
15:30 - Zakończenie
Masz pytanie?
Skontaktuj się z nami:
Firma Edukacyjno-Wydawnicza ELITMAT Dariusz Kulma
Okrzei 7, 05-300 Mińsk Mazowiecki
Nr konta bankowego: 56 1050 1894 1000 0023 0996 6253