Celem kongresu jest poruszenie ważnych problemów dotyczących nauczania matematyki we współczesnym, bardzo dynamicznie zmieniającym się świecie oraz odpowiedź na pytanie jak matematyki uczyć lepiej i skuteczniej, również z wykorzystaniem nowoczesnych technologii (program GeoGebra) i najnowszych osiągnięć neurodydaktyki, neurobiologii i technik efektywnego uczenia.
Do udziału w Kongresie zapraszamy nauczycieli matematyki ze wszystkich etapów edukacyjnych, jak i pozostałe osoby nie uczące w szkołach.
Wszyscy uczestnicy otrzymają pisemne zaświadczenia o udziale w Kongresie.
ORGANIZATOR
Firma Edukacyjno-Wydawnicza
Elitmat
WSPÓŁORGANIZATOR
Zespół Szkół nr 6 im. Mikołaja Reja w Szczecinie
PARTNERZY
W czasie konferencji zapraszamy również do stoisk wydawnictw, gdzie będą Państwo mogli nabyć artykuły z ich asortymentu.
Oficyna Edukacyjna * Krzysztof Pazdro
Firma Edukacyjno – Wydawnicza ELITMAT, Jak zdać maturę z matematyki
Wydawnictwo Nowik
NET MARINE – Marine Power Service Sp. z o.o.
Drukarnia COMgraph
Naszą pasją jest matematyka!
Dariusz Kulma
Nauczyciel matematyki, ale również, a może przede wszystkim pasjonat nauczania. Od początku swojej pracy kieruje się zasadą, że bycie nauczycielem to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale przede wszystkim całokształt działań wychowawczych, nie jest ważne czego uczysz, ale jak uczysz. To podejście od wielu lat przekłada się na wiele inicjatyw podejmowanych przez niego w zakresie edukacji, za które był wielokrotnie nagradzany, w tym w szczególności tytułem Nauczyciela Roku 2008 w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez „Głos Nauczycielski” pod patronatem MEN. Jest także autorem zbiorów zadań „Kwadratolandia” oraz serii książek dla maturzystów „Jak zdać maturę z matematyki”.
więcej
Tomasz Szwed
Nauczyciel i badacz edukacyjny. Uczy matematyki w liceum sportowym i wykłada edukację matematyczną na wyższej uczelni. Współautor próbnych arkuszy maturalnych oraz redaktor matematyki OE. K. Pazdro. Doktorant pedagogiki Uniwersytetu Opolskiego. Od ponad dwudziestu lat jest członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki.
więcej
Ryszard Pagacz
Nauczyciel matematyki, wieloletni dyrektor liceum w Zawadzkiem. Autor przykładowych i próbnych arkuszy maturalnych. Specjalista od trudnych zadań konkursowych i olimpijskich.
więcej
Joanna Świercz
Certyfikowana trenerka, nauczycielka matematyki w szkole podstawowej, konsultantka ds. nauczycieli matematyki Miejskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Opolu, członkini Prezydium Zarządu Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, członkini grupy Superbelfrzy RP. Autorka ośmiu publikacji książkowych dotyczących m.in. stosowania metod aktywizujących na lekcjach matematyki. Prowadzi bloga www.matmainaczej.pl i fanpage o tej samej nazwie.
więcej
Konferencja odbywa się na:
Pomorskim Uniwersytecie Medycznym
w aulii głównej
Rybacka 1, 70-204 Szczecin
8:30 - 9:30 - Rejestracja
9:30 - 9:50 - Powitanie
9:50 - 10:50 - Wykład "Na pozór nieistotne, czyli jak skuteczniej uczyć matematyki"
Prowadzi DARIUSZ KULMA
(Firma Edukacyjno – Wydawnicza ELITMAT, Jak zdać maturę z matematyki).
Kształtowanie kompetencji współczesnego nauczyciela – jakie cechy powinien posiadać nauczyciel matematyki
Nauczyciel Lider, Mentor, Przewodnik – przywództwo edukacyjne w klasie, czyli jak zmienić sposób prowadzenia lekcji na ciekawszy dla ucznia i nauczyciela
Co nam podpowiada neurodydaktyka, czyli jak efektywniej uczyć dzięki odpowiednim relacjom i atmosferze pracy
Moc technik efektywnego uczenia, czyli o tym co „lubi” mózg ucznia
Motywacja wewnętrzna a motywacja zewnętrzna – wielka moc komunikatów, czyli jak odpowiednio rozmawiać z uczniem, aby zachęcić go do nauki
Nauczyciel jako przyjaciel, opiekun czy twardy autorytet – jakie kompetencje powinien posiadać nauczyciel matematyki, aby zapobiec problemowi trudnego ucznia w klasie
Pokolenie Z – dlaczego nowe pokolenia uczniów są „jakieś inne”?
10:50 - 11:20 - Przerwa kawowa
11:20 - 12:20 - Wykład "Metody aktywizujące na lekcjach matematyki"
Prowadzi JOANNA ŚWIERCZ
(Wydawnictwo Nowik)
Nauka powinna być przyjemnością, lekcje matematyki nie powinny być nudne i monotonne. Jednak jak to pogodzić z podstawą programową, z przygotowaniem uczniów do egzaminów zewnętrznych. Pokażę kilka aktywizujących metod, które sprawdzają się gdy stosuję je na swoich lekcjach w szkole podstawowej. Będą łapki, ryby, gry, które znamy z dzieciństwa. Jednym słowem dobra matematyczna zabawa.
12:20 - 13:10 - Przerwa obiadowa
13:10 - 14:10 - Wykład "Budowanie środowiska sprzyjającego skutecznemu uczeniu się uczniów."
Prowadzi TOMASZ SZWED
(Oficyna Edukacyjna * Krzysztof Pazdro)
Najpierw przekaz, później wymagania – jak właściwie przekazywać wiedzę uczniom aby podnieść wyniki kartkówek i sprawdzianów
Dlaczego uczniowie nie rozumieją rzeczy oczywistych – efektywna ocena i optymalizacja własnych metod nauczania
Relacja nauczyciel - uczeń – jak poradzić sobie z liczniejszymi grupami i wyrównać poziom wiedzy na zajęciach
Nowoczesny nauczyciel matematyki – skąd czerpać inspirację na zajęcia i jak efektywnie wprowadzać je aby zwiększyć zaangażowanie na zajęciach
Prace domowe – jak nie zrazić uczniów zadaniami domowymi i maksymalnie wykorzystać ich potencjał
14:10 - 14:35 - Przerwa
14:35 - 15:20 - Wykład "Udowodnij, uzasadnij, wykaż - dowodzenie nierówności."
Prowadzi RYSZARD PAGACZ
(Oficyna Edukacyjna * Krzysztof Pazdro)
Tematem wykładu będą dowody matematyczne – temat najtrudniejszy zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Dowody matematyczne są nieodłącznym elementem zarówno arkuszy maturalnych, jak i egzaminu ósmoklasisty czy egzaminu gimnazjalnego oraz bardzo rozwijającym uczniów aspektem nauczania matematyki.
15:20 - 15:30 – Zakończenie
Rejestracja zakończyła się 03-12-2018 .
Masz pytanie?
Skontaktuj się z nami: