Jeśli chcesz jeszcze skuteczniej uczyć matematyki i poznać nowe dydaktyczne i metodyczne "patenty" na lekcję
Jeśli chcesz, by Twoje lekcje były dla uczniów edukacyjną przygodą
Jeśli chcesz lepiej komunikować się z uczniami z pokolenia Z i skuteczniej ich motywować
Jeśli chcesz być mistrzem relacji z Twoimi uczniami, którzy dzięki temu będą dawać z siebie jeszcze więcej
Jeśli chcesz, by Twoi uczniowie uczyli się efektywniej i na dłużej zapamiętywali poznane treści
Celem kongresu jest poruszenie ważnych problemów dotyczących nauczania matematyki we współczesnym, bardzo dynamicznie zmieniającym się świecie oraz odpowiedź na pytanie jak matematyki uczyć lepiej i skuteczniej, również z wykorzystaniem nowoczesnych technologii (program GeoGebra) i najnowszych osiągnięć neurodydaktyki, neurobiologii i technik efektywnego uczenia.
Do udziału w Kongresie zapraszamy nauczycieli matematyki ze wszystkich etapów edukacyjnych, jak i pozostałe osoby nie uczące w szkołach.
Wszyscy uczestnicy otrzymają pisemne zaświadczenia o udziale w Kongresie.
Konferencja pod patronatem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ORGANIZATOR
Firma Edukacyjno-Wydawnicza
Elitmat
WSPÓŁORGANIZATOR
Ogólnopolski Operator Oświaty
WSPÓŁORGANIZATOR
Publiczna Szkoła Podstawowa Cogito w Poznaniu
WSPÓŁORGANIZATOR
PATRON KONGRESU
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Oficyna Edukacyjna * Krzysztof Pazdro
Wydawnictwo Nowik
W czasie konferencji zapraszamy również do stoisk wydawnictw, gdzie będą Państwo mogli nabyć artykuły z ich asortymentu.
Oficyna Edukacyjna * Krzysztof Pazdro
Firma Edukacyjno – Wydawnicza ELITMAT, Jak zdać maturę z matematyki
Wydawnictwo Nowik
Matplaneta
Miesięcznik Astronomia
Wydawnictwo multimedialne Eduexpert
Naszą pasją jest matematyka!
Tomasz Szwed
Nauczyciel i badacz edukacyjny. Uczy matematyki w liceum mistrzostwa sportowego w Raciborzu. Współautor próbnych arkuszy maturalnych oraz redaktor matematyki OE. K. Pazdro. Od ponad dwudziestu lat jest członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki.
więcej
Dariusz Kulma
Nauczyciel matematyki, ale również, a może przede wszystkim pasjonat nauczania. Od początku swojej pracy kieruje się zasadą, że bycie nauczycielem to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale przede wszystkim całokształt działań wychowawczych, nie jest ważne czego uczysz, ale jak uczysz. To podejście od wielu lat przekłada się na wiele inicjatyw podejmowanych przez niego w zakresie edukacji, za które był wielokrotnie nagradzany, w tym w szczególności tytułem Nauczyciela Roku 2008 w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez „Głos Nauczycielski” pod patronatem MEN. Jest także autorem zbiorów zadań „Kwadratolandia” oraz serii książek dla maturzystów „Jak zdać maturę z matematyki”.
więcej
Danuta Pyrek
Nauczyciel matematyki Liceum Akademickiego Korpusu Kadetów w Suchedniowie, prowadząca (od 2003 r.) Seminarium Jakości Kształcenia Matematycznego na Politechnice Świętokrzyskiej. Trener i edukator egzaminu maturalnego z matematyki, koordynator egzaminu maturalnego w OKE w Łodzi, członek krajowej grupy nauczycieli opracowujących schematy rozwiązań arkuszy maturalnych z matematyki. Członek zespołu ekspertów opracowujących szczegółowe kryteria oceniania prac maturalnych z matematyki zdających z orzeczoną dyskalkulią. Autor wielu opracowań dydaktycznych, zbiorów zadań, programów autorskich, modyfikacji programowych, arkuszy maturalnych.
więcej
Joanna Świercz
Certyfikowana trenerka, nauczycielka matematyki w szkole podstawowej, konsultantka ds. nauczycieli matematyki Miejskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Opolu, członkini Prezydium Zarządu Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, członkini grupy Superbelfrzy RP. Autorka ośmiu publikacji książkowych dotyczących m.in. stosowania metod aktywizujących na lekcjach matematyki. Prowadzi bloga www.matmainaczej.pl i fanpage o tej samej nazwie.
więcej
Konferencja odbywa się na:
Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Szamarzewskiego 89,
60-568 Poznań
"Sporo o przeszłości i jeszcze więcej o przyszłości nauczania matematyki w szkole"
Prowadzi TOMASZ SZWED
100 lat PTM stało się dla mnie okazją do pewnego powrotu do przeszłości. Troszkę podsumuję i uporządkuję pakiet podstawowych informacji historycznych.
Ważniejsza jednak jest przyszłość. Tak sądzę. Dlatego wybiegnę do przodu i opowiem o wynikach moich nauczycielsko-naukowych poszukiwań. Powiem m.in. o roli
zaangażowania uczniów, o ich uczeniu i o myśleniu nauczyciela o uczeniu się uczniów.
"Skuteczniej, ciekawiej, barwniej, nietypowo, czyli więcej emocji na lekcjach matematyki"
Prowadzi DARIUSZ KULMA
(Firma Edukacyjno – Wydawnicza ELITMAT, Jak zdać maturę z matematyki).
Skuteczne nauczanie matematyki wymaga od nas nauczycieli coraz szerszego spojrzenia. Nie wystarcza już tylko dobre przygotowanie merytoryczne. Poruszymy takie aspekty, które w odniesieniu do pokolenia „Z” czyli pokolenia naszych uczniów mogą sprawić, że nasze lekcje staną się efektywniejsze i lepiej zapamiętywane. Warto zastanowić się nad tym, co zrobić, żeby lekcje nie były dla uczniów nudne i monotonne. Więcej emocji na lekcji sprawi, że będzie skuteczniej, ciekawiej i barwniej. A jak wywołać więcej emocji, oczywiście tych pozytywnych? O tym porozmawiamy podczas wykładu.
"Nauczanie matematyki w zreformowanej szkole ponadpodstawowej w kierunku właściwego przygotowania uczniów do matury z matematyki 2023"
Prowadzi DANUTA PYREK
"Dyskalkulia – nawiązanie kontaktu z zainteresowanymi tym tematem"
"Metody pracy na lekcjach matematyki w PSP Cogito"
Prowadzi AGATA PIASECKA
"Metody aktywizujące na lekcjach matematyki"
Prowadzi JOANNA ŚWIERCZ
Jak uczyć matematyki we współczesnej szkole podstawowej? Przeładowana podstawa programowa, liczne klasy, konieczność dostosowania wymagań do indywidulanych potrzeb uczniów, cyfrowi uczniowie, roszczeniowi rodzice i jak w tym wszystkim nie zwariować. Czy da się funkcjonować w takiej rzeczywistości na lekcjach matematyki? Czy nauczanie matematyki może jeszcze dawać radość uczniom, a nauczycielowi satysfakcję? Podczas spotkania postaram się przekonać słuchaczy, że bycie nauczycielem matematyki brzmi dumnie. Pokażę również kilka sposobów na przełamanie rutyny lekcyjnej, ciekawych metod aktywizujących, które stosuję na lekcjach matematyki.
Od 9:00 - Rejestracja, odbiór identyfikatorów oraz materiałów konferencyjnych.
Od 9:00 dostępny również będzie bufet kawowy oraz stoiska wydawnictw: Oficyny Edukacyjnej Krzysztof Pazdro, Wydawnictwa Nowik oraz Wydawnictwa ELITMAT (Matematyka innego Wymiaru, Jak zdać maturę z matematyki)
9:30 - Rozpoczęcie Kongresu
9:40 - Wykład "Sporo o przeszłości i jeszcze więcej o przyszłości nauczania matematyki w szkole"
Prowadzi TOMASZ SZWED
(Oficyna Edukacyjna * Krzysztof Pazdro).
100 lat PTM stało się dla mnie okazją do pewnego powrotu do przeszłości. Troszkę podsumuję i uporządkuję pakiet podstawowych informacji historycznych. Ważniejsza jednak jest przyszłość. Tak sądzę. Dlatego wybiegnę do przodu i opowiem o wynikach moich nauczycielsko-naukowych poszukiwań. Powiem m.in. o roli zaangażowania uczniów, o ich uczeniu i o myśleniu nauczyciela o uczeniu się uczniów.
10:40 - Przerwa kawowa
11:00 - Wykład "Skuteczniej, ciekawiej, barwniej, nietypowo, czyli więcej emocji na lekcjach matematyki"
Prowadzi DARIUSZ KULMA
(Firma Edukacyjno – Wydawnicza ELITMAT, Jak zdać maturę z matematyki).
Skuteczne nauczanie matematyki wymaga od nas nauczycieli coraz szerszego spojrzenia. Nie wystarcza już tylko dobre przygotowanie merytoryczne. Poruszymy takie aspekty, które w odniesieniu do pokolenia „Z” czyli pokolenia naszych uczniów mogą sprawić, że nasze lekcje staną się efektywniejsze i lepiej zapamiętywane. Warto zastanowić się nad tym, co zrobić, żeby lekcje nie były dla uczniów nudne i monotonne. Więcej emocji na lekcji sprawi, że będzie skuteczniej, ciekawiej i barwniej. A jak wywołać więcej emocji, oczywiście tych pozytywnych? O tym porozmawiamy podczas wykładu.
12:10 - Przerwa kawowa z poczęstunkiem
12:45 - Wykład "Metody aktywizujące na lekcjach matematyki"
Prowadzi JOANNA ŚWIERCZ
Jak uczyć matematyki we współczesnej szkole podstawowej? Przeładowana podstawa programowa, liczne klasy, konieczność dostosowania wymagań do indywidulanych potrzeb uczniów, cyfrowi uczniowie, roszczeniowi rodzice i jak w tym wszystkim nie zwariować. Czy da się funkcjonować w takiej rzeczywistości na lekcjach matematyki? Czy nauczanie matematyki może jeszcze dawać radość uczniom, a nauczycielowi satysfakcję? Podczas spotkania postaram się przekonać słuchaczy, że bycie nauczycielem matematyki brzmi dumnie. Pokażę również kilka sposobów na przełamanie rutyny lekcyjnej, ciekawych metod aktywizujących, które stosuję na lekcjach matematyki.
13:45 - Przerwa kawowa
14:00 - Wykład "Nauczanie matematyki w zreformowanej szkole ponadpodstawowej w kierunku właściwego przygotowania uczniów do matury z matematyki 2023" i "Dyskalkulia – nawiązanie kontaktu z zainteresowanymi tym tematem"
Prowadzi DANUTA PYREK
15:00 - Przerwa kawowa
15:15 - Wykład "Metody pracy na lekcjach matematyki w PSP Cogito"
Prowadzi AGATA PIASECKA
Szkoła Cogito to jedyna placówka w Polsce w całości oparta o filozofię Celestyna Freineta. Włączanie technik freinetowskich w pracę na poszczególnych przedmiotach i łączenie ich z wymaganiami polskiej szkoły i podstawy programowej bywa dużym wyzwaniem. Podczas wykładu postaram się pokazać, jak uczymy matematyki bez tradycyjnych ocen, stawiając na samodzielny rozwój ucznia i pracę w grupach.
16:00 – Zakończenie
Masz pytanie?
Skontaktuj się z nami:
Firma Edukacyjno-Wydawnicza ELITMAT Dariusz Kulma
Okrzei 7, 05-300 Mińsk Mazowiecki
Nr konta bankowego: 56 1050 1894 1000 0023 0996 6253